dijous, 1 de setembre del 2022

Carta de Pere Mateu al MHP Quim Torra

Cotlliure, 17 d’agost del 2022


Senyor Quim TORRA i PLA

Molt Honorable President

De la Generalitat de Catalunya



Molt Honorable President,


M’ha arribat a mans la còpia de la carta de felicitació destinada a la Daniela GRAU.

Sense treure res de les seves merescudes accions desitjo aportar un matís i unes precisions : Daniela GRAU no forma part de cap associació de portadors de la Flama i l’associació Flama dels Països Catalans fou creada el 1994 amb dos companys meus. Des d’aquesta data, en sóc el president. L’associació era destinada a crear una nova ruta per la costa i portar la Flama de Cotlliure a l’Escala amb una dotzena de socis. L’associació ha prosperat i som actualment uns 50 socis amb 3 rutes que finalitzem a Pals, a les quals s’afegeix la de Sant Cebrià (de Rosselló) a Sant Cebrià de Vallalta i un embrió de ruta marítima de Perafita (Banyuls) a Portbou.

Fa 33 anys que faig un manifest (missatge) per Sant Joan. El 2019 vaig organitzar amb l’ajuda de l’ajuntament de Cotlliure el Congrés Internacional de Focs de Sant Joan que va aplegar gent activa d’Òmnium Cultural (i el president), Igualada, Vic, Manlleu, la Costa, … El Rosselló, Montpeller, Provença i Tolosa.

En un pla més polític i ideològic, en els anys 70, el pare de la Daniela GRAU havia creat el Partit Federalista Europeu de Catalunya – Països Catalans. Actuàvem prop dels Federalistes alemanys i italians principalment pel reconeixement dels Països Catalans. Era una època difícil i tinguérem algunes reunions clandestines al convent de Sarrià.

Jo m’estava a París i quan Gilbert GRAU malalt no pogué més actuar, em va confiar la redacció del manifest de Sant Joan i la direcció del Partit, cosa difícil des de París amb mitjans gairebé inexistents i poca experiència meva. És a París que conegué el President Jordi PUJOL.

Poc abans de la meva jubilació (1993) posàrem el partit en letargia i vaig ingressar Unitat Catalana (amb seu a Perpinyà) del qual fou tresorer i a més encarregat dels viatges i contactes al Parlament de Brussel·les i algunes vegades al de Estrasburg.

Això és una simple part activa de vida.

Per informació, adjunto còpia de les Rutes de la Costa i del missatge 2022.

Un dia vindrà on els Països Catalans seran reconeguts universalment. Les colonitzacions no són eternes !

Molt Honorable President, que la providència us guardi en Bona Salut !

Ben cordialment,


Pere MATEU

President de Flama dels Països Catalans


0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada