A l’ocasió de la consulta ciutadana llançada a tot el
país, els Estudis Catalans de la Universitat de Perpinyà, en partenariat
amb l’APLEC (Associació Per a L'Ensenyament del Català) obren a tots els ciutadans preocupats pel futur de la
llengua catalana un Quadern de greuges destinat a recollir les
remarques i propostes susceptibles de millorar la situació de la llengua
catalana i del seu ensenyament a Catalunya Nord. L’IFCT i la
Universitat de Perpinyà són implicats en la futura Oficina pública de la
llengua catalana i llancen amb aqueixa operació una primera tasca
d’anàlisi i de treball constructiu per la posada en marxa d’una política
lingüística pel català. L’acció pretén també participar a la
concertació ciutadana en curs i contribuir a una millora de la pràctica
democràtica. L’APLEC té per a objectiu el desenvolupament de
l’ensenyament del català i en català sota sotes les les seues formes.
S’associa a la iniciativa de l’IFCT per organitzar l’operació dels
Quaderns de greuges de la llengua catalana. Els Quaderns són disponibles
del 16 al 31 de gener 2019 a la Casa dels Països Catalans (IFCT –
Universitat) i en línia a : www.aplec.cat. La recollida serà conclosa per un debat. Les informacions dels Quaderns i
els propòsits recollits durant el debat seran comunicats a la comissió
del « Gran debat », a la prefectura i al govern. Les contribucions se
poden fer a títol individual o en nom d’entitats. Poden anar
acompanyades del nom, adreça, telèfon i mail.
L’APLEC, nascuda el 1983, és una associació d’ensenyants (de la maternal a la universitat), d’estudiants, de pares i mares d’alumnes, que donen suport a l’ensenyament del català i a l’ensenyament bilingüe, públic i privat, immersiu “paritari” o més complet (escoles Arrels i Bressola).
L’APLEC, nascuda el 1983, és una associació d’ensenyants (de la maternal a la universitat), d’estudiants, de pares i mares d’alumnes, que donen suport a l’ensenyament del català i a l’ensenyament bilingüe, públic i privat, immersiu “paritari” o més complet (escoles Arrels i Bressola).
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada